Thursday, June 14, 2012

世界上最好的廣告


   新加坡的基督教團體,買了當地報紙頭版下方,用上帝留話的方式,白底黑字,一天一則地,打了十天的廣告:
 
1
What do I have to do to get your attention? Take out an ad in the paper?——God
怎樣才可以讓你留意我?是不是要在報紙中抽起一個廣告?——上帝

2
If I gave you everything you asked for, where would you put it?——God
要是你祈求的我全數給你,你要用哪些地方來擺它們?——上帝

3
If you think the Mona Lisa is stunning, you should look at my masterpiece. In the mirror.——God
如果你認為蒙娜莉莎的微笑精彩絕倫,你應該看看我的大作,就是鏡中的你!——上帝

4
Don't forget your umbrella, I might water the plants today.——God
別忘了帶雨傘,今天我也許要灌溉植物!——上帝

5
If you miss the sunrise I made for you today, never mind.I'll make you another one tomorrow.——God
假如你錯過了我今天為你預備的日出,不要緊!我明天再為你預備一個!——上帝

6
I hat rules. That's why I only made ten of them.——God
我討厭戒條,所以我只定了十條而已!——上帝

7
It's not the end of the world. Not until I say so, anyway.——God
世界末日還沒到,除非是由我親口說出來的那個日子!——上帝

8
Of course I have a sense of humor. I gave you the platypus, didn't I?——God
我當然有幽默感!我不是為你們創造了鴨嘴獸?——上帝

9
How can you possibly be a self-made man? I specifically recall recall creating you.——God
你怎會不是由我創造的?我特別記得清楚怎樣創造你!——上帝

10
Nietzche is dead.——God
尼采已死!——上帝

這個廣告最受廣告人讚賞,因為尼采的名句是“God is dead.”,但現在由神說出一個事實“Nietzche is dead。”的確很有震撼力啊!

這是去年已刊登過的廣告,由新加坡150間教會聯合刊登,引起了很大的迴響。新加坡政府對宗教性的廣告一向有很嚴謹的限制,但這套廣告成功地在報刊、地鐵,甚至電視上播出了!



 轉載自麥田福音雜誌(2011/2012跨年特輯)

-----------------------------------------------------------------------------

No comments:

Post a Comment